Sol och regn

Ser ni hjärtat? :037:

Balkongutsikten i morse.

Hola!
Bjuder på halvkassa mobilbilder, ska försöka ta lite med riktiga kameran i fortsättningen också. :037:

Resan gick bra, det tålamodsprövande kom när vi landat och var tvugna att sitta kvar i nästan en halvtimme för att alla (350 passagerare) skulle fylla i inreselappar (en för personen och en tilldeklaration/hushåll). Det gick inte att göra under resans gång eftersom de ska överlämnas vid ankomst.Ännu värre än när vi åkte till USA -04, på den tiden räckte det med att fylla i dem på vägen över.
Nåja, efter en kontroll av personliga lappen precis när vi kom av planet, en passkontroll och en bagageröntgen plus kontroll av tulldeklarationslapp (efter att vi hämtat ut det incheckade bagaget) kunde vi äntligen stega ut ur flygplatsen ut i värmen. Efter en halvtimmes väntan i bussen åkte vi i ca en timme innan vi kom fram till hotellet. Jag var vid detta laget svintrött och hade superont i huvudet, klockan var ca 15 lokal tid (ca 22 svensk tid) och det hade med andra ord inte varit bra att gå och lägga sig och sova direkt. Vi slappade på rummet i några timmar och gick sedan ner för att äta middag på en av restaurangerna. Då var klockan ca 18 och jag var helt slut. Under tiden vi satt och åt middag började jag känna mig som full (drack bara vatten), märklig känsla. :024:
Vi gick tillbaka till rummet och lyckades hålla oss vakna till 20.30 (03.30), sedan gick det inte längre och vi slocknade bägge två. Då hade vi varit vakna i knappt 23 timmar…
Sovit gott inatt men vaknade vid 05.30 i morse, superpigg. Klockan är 18.30 här nu och börjar känna mig lite småtrött men ikväll tänkte vi försöka hålla oss vakna till tidigast kl 22 i alla fall. Får la se hur det går… :031:

Hotellet är helt underbart! Mysigt rum med jacuzzi i vardagsrummet någon meter från sängen (!!) och jättefräscht överlag. Balkongen är lite liten men vi har i alla fall en hel del havsutsikt. Utan hjälp av spegel… :031:
Det mesta ingår i vår all-inclusive, t.ex. rumsservice och innehållet i minibaren (som fylls på varje dag). Givetvis pool-/strandsolstolar, mat och viss dryck på restaurangerna och barerna (finns sammanlagt ca 10 st tror jag).
Det är så skönt att bara gå och sätta sig, äta och dricka gott, och sedan gå därifrån! Maten hittills har varit över förväntan, efter att ha provat en av bufferestaurangerna igår och den asisatiska innan idag ska vi testa tapasrestaurangen ikväll. Hoppas de lyckas de också. :037:

Vädret idag har varit helt ok, men inget sol- och badväder. Det har varit mestadels mulet med ett par korta skyfall samt lite blixtar och dunder. Det första Ving-värden säger på välkomstmötet är att det inte brukar vara så här fuktigt i Mexiko och jag och Micke tittade på varandra och skrattade lite. Vi fick höra nästan exakt samma sak när vi var i Thailand 2005 och det regnade 12 dagar av 14… Hoppas verkligen att det inte blir samma sak här, men enligt SMHI, yr.no och väderappen på telefonen ska det stabiliseras på fredag. Får la hoppas att det blir så! :037:

På lördag åker vi till Chichen Itza, ska bli väldigt spännande! Både jag och Micke är ju historiskt intresserade så det ser vi verkligen fram emot! :001:

SJÄLVKLART saknar vi Oskar otroligt mycket, tänker på och pratar om honom ofta. Samtidigt är det jättemysigt att bara få vara vi två och rå om varandra!
Tyvärr går det magsjuka på Oskars förskola och Patrik (en av två barnvakter) är lite risig i magen… Oskar har aldrig varit magsjuk hittills (peppar peppar, i princip den enda sjukdomen INTE har haft) så det skulle ju vara just typiskt om han blir magsjuk till helgen när han ska åka ner till Småland… :015:
Håll tummarna för att det inte blir så! Imorgon ställer Mickes föräldrar upp och tar Oskar på dagen i alla fall, så får vi se hur det hela utvecklar sig på förskolan… Lite synd om han missar Luciafirandet på förskolan på torsdag men hellre det än att han blir magsjuk… 😉

Navaer

En reaktion på “Sol och regn